14 חטופים שוחררו משבי החמאס, אחת במצב קשה

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on 14 חטופים שוחררו משבי החמאס, אחת במצב קשה
    11:30
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on פינוי האוכלוסייה מרפיח; חמאס מאיים להפסיק את המשא ומתן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צה"ל אישר הערב (ראשון) רשמית את העברתם ממרכז רצועת-עזה של 14 חטופים ששוחררו לשטח ישראל, בהם גבר אחד, רוני קריבוי, בעל אזרחות רוסית ששוחרר כמחוות חמאס לנשיא רוסיה פוטין, ארבע נשים- שאחת מהן עלמה אברהם בת ה-84 הועברה מידית במסוק לבית החולים סורוקה בשל מצבה הרפואי המוגדר קשה.

    שאר החטופים ששוחררו הערב משבי חמאס בעזה: 9 ילדים- ובהן הילדה בת ה-4 אביגיל עידן ששני הוריה נרצחו בטבח שבצעו מחבלי חמאס בכפר-עזה ביום הראשון למלחמה. לילדה אביגיל יש בנוסף גם אזרחות אמריקנית, ונשיא ארה"ב ביידן שעקב מקרוב אחר מצבה פרסם הערב הודעה מיוחדת ממקום חופשתו בה הודה לאלוקים על שחרור הילדה אביגיל- והביע תקווה שחטופים נוספים בעלי אזרחות אמריקנית ישוחררו בקרוב. "אשוחח עם רה"מ נתניהו בקרוב ונפעל ליישום העסקה והארכתה", אמר ביידן.

    בנוסף, שוחררו הערב מהשבי בעזה עוד 3 אזרחים זרים ובכך מסתכם מספר השבויים ששוחררו עד כה מעזה בשלוש יממות ב-40 בני אדם- ומחר צפויה הפעימה האחרונה- אלא אם כן יוחלט להאריך את הסכם שחרור החטופים בין ישראל לחמאס- בתמורה לשחרור חטופים ישראלים נוספים. קבינט המלחמה המצומצם צפוי להתכנס לדיון מיוחד בנושא. על פי העסקה ישראל שחררה הערב 39 אסירים ביטחוניים מכמה בתי-כלא ברחבי הארץ.

    רשימת החטופים ששבו הערב לישראל:

    – אביגיל עידן (בת 4)
    – אלמה אברהם (בת 84)
    – אביבה אדריאן סיגל (בת 62)
    – רון קריבוי (בן 25)

    משפחת ברודץ:
    – הגר ברודץ (בת 40)
    – עופרי ברודץ (בת 10)
    – יובל ברודץ (בן 8)
    – אוריה ברודץ (בן 4)

    משפחת גולדשטיין-אלמוג:
    – חן גולדשטיין אלמוג (בת 48)
    – אגם גולדשטיין אלמוג (בת 17)
    – גל גולדשטיין אלמוג (בן 11)
    – טל גולדשטיין אלמוג (בן 8)

    משפחת אליקים:
    – דפנה אליקים (בת 15)
    – אלה אליקים (בת 8)

    נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי אמר הערב: "אני מלא תודה והערכה לאמיר קטר, תמים בן חמד א-ת'אני, על מאמציו וצוות העבודה שאיתו, אשר עבדו יחד עם מצרים על מנת להשלים את הפסקת האש ההומניטרית ברצועת עזה ולהביא להצלחתו של תהליך חילופי האסירים. אני מצפה לשיתוף פעולה נוסף על מנת שנוכל לענות על צרכיו של העם הפלסטיני האח ולהביא שלום כולל וצודק לאזור".



    0 תגובות